|
|
Home
Hoe werk ik momenteel? De komende tijd komen er weer wielspaakclinics aan. Op 19-november en op 10 december zijn de eerste twee. Af en toe maak ik ook nog wielen. Mensen moeten dan zelf naven en velgen aanleveren. Ik heb de spaken (waarschijnlijk) en nippels nog liggen. Dit werk doe ik altijd in overleg.Waarom nu handgespaakte wielen van Frieke BikeBoosting? 1. Elk wiel wordt in combinatie met rijdersgewicht en gebruikte onderdelen op de perfecte spanning gezet waardoor de kans op een slag minimaal is. 2. Door de perfecte spaakspanning en het volledig ontstressen (slaan, afdrukken, knijpen en duimen) krijg je ook de maximale stijfheid uit de wielen 3. En als laatste zorgt die perfecte spaakspanning ervoor dat je nooit maar dan ook nooit spaakbreuk zult krijgen. (Ik geef vanaf oktober 2010 €100 retour als er binnen 2 jaar een spaak breekt en dat is tot nu toe nog niet gebeurd (19-12-2014) 4. Het ontstressen van de wielen zorgt er ook voor dat de wielen nooit nagetrokken hoeven te worden (ook niet na 10 jaar, zolang hou ik de gegevens al bij, het bedrijf bestaat in april 2014 10 jaar)) 5. Wielen spaken vraag een enorme geestelijke inspanning wil je het goed doen. Dat lukt mij en niemand fulltime. Dus ik kies er bewust voor om het parttime te doen waardoor ik elk wiel perfect kan afleveren met een spaaktrekkracht van ±25N. (Sommige velgfabrikanten geven een tolerantie van 200N op!) 6. Door de zeer gelijke spaakspanning is de kans op een slag minimaal 7. Spaken lopen door de afstemming van onderdelen en de goede spaakspanning zeer zelden los (ik werk ook niet met zelfborgende nippels omdat nippels moeten loslopen als er iets aan de hand is) 8. Spaakdikte en spaakspanning worden aangepast aan de onderdelen, gewicht van de rijder en de rijstijl 9. Elk wiel is gekenmerkt met een sticker met maakdatum en spaakspanning erop. 10.De wielen zijn beter verkoopbaar als u iets anders wilt (bepaalde garanties kunnen worden overgedragen, vraag daarna als u de wielen wilt verkopen!) 11.Onderdelen zijn jaren verkrijgbaar in tegenstelling tot fabriekswielen
wielenspaken, spaken, wielen, wiel, technische keramiek, Mavic, Shimano, Tune, flyweight, weight, wheel, wheels, wheeltruiing, truing, truing, qqyyqqyy, spaak, Hoshi, DT Swiss, Sapim, CX-Ray, Alpine, Aerolite, Handgespaakte wielen, Handbuilt wheels, qwe123, H plus son, h son plus, IRD, interlock racing design, IRD, Ritchey, Duke, DT 350 DT 240s, handgespaakte wielen, goede wielen, Ryde, Notubes, DT Swiss, Ryde Pulse Comp disc, Ryde Pulse Comp, Ryde Pulse Spint, Ryde Trace 22, Ryde Trace 25, Ryde Trace 29, Ryde Trace 35, Ryde Trace 40, Velocity, |